NYHETER

Status Rotaryåret 2021/2022 Hadeland Syd Rotary Klubb pr. september 2021

Klubben har hatt ukentlig møter på nett hele 2020/2021 med god deltakelse. Vi fortsetter med dette, og jobber i tillegg med å etablere en god IT teknisk løsning for å kunne kombinere fysiske møter med nettmøter.

Planer, målsettinger etc for Rotaryåret er utarbeidet og diskutert på et medlemsmøte.

Det arbeides aktivt med klubbens program for dette året, og 10 programposter er identifisert med involvering av eksterne. Det er ventet at programmet vil foreligge om kort tid. Programmet vil bli tilgjengelig på klubbens nettside.

Høstmøtene startet med treff på brovoll 13. aug. 2018

Bra deltakelse

Og flott matservering:

Sommeravslutningstur til Oscarsborg 23. juni 2018

Kartet studeres

Alle er fornøyd etter inntak av utmerket mat

På vei hjemover

Presidentskifte mandag 18. juni 2018

Hyggelig møte med opptak av nytt medlem og presidentskifte. Flott servering.

Dugnad på rudsetra mandag 28.5.2018

Vi rydder opp.

Dugnad på Bergenske kongevei NORD FOR HARESTUA mandag 12.9.2016

Noen medlemmer deltok for å bidra til at veien ikke gror igjen.

Motorisert hjelp men dårlig sagblad:

Noen som trenger et juletre?

Her klippes det:

Kaffe og nydelig kringle som avslutning for kvelden:

Vellykket Møte på sagvollen 22 aug. 2016

Flott område

Kjørestua:

Alf bærer vann:

Flott servering:

Dugnad bygging av broer på stier i nærheten av rudsetra 27. mai 2016.

Bra innsats av klubben. Vi klarte å bygge to broer på noen kveldstimer i bra vær. Noen bilder fra arbeidet:

Dyp konsentrasjon.

Nesten ferdig med bro nr. 1

Neste bro gikk raskt

Flott markering av 30. årsjubileet for hadeland syd rotaryklubb 15. april 2016 på friland

Noen tilbakemeldinmger:

Takk for en flott, høytidelig og hyggelig 30-årsmarkering!

Takk til festkomite Ola, Torbjørg og Einar og kakebakere. Takk til Ola for god ledelse og Einar for en fin gjennomgang av klubbens historie.

Hei, og kan bare si det samme, tusen takk for i går og minnerik jubileumsfest med flott innsats!

Tusen takk for en veldig hyggelig markering av de 30 år!  Flotte taler og utrolig god mat! :-)

Besøk av Johnny Gangsø, Almenningsbestyrer i Lunner Almenning 11. april 2016.

Dette ble st svært interessant of informativt møte. Johnny ga oss en presentasjon av Almenningen, organisering i selskaper, bakgrunn og tradisjoner. Skogen og skogens betydning har alltid vært sentralt.

Vi fikk høre om utvikling og tilrettelegging for skiløpere på Mylla, hva som skjer på Brovoll og problemstillinger knyttet til Bislingen.

Viktigst er nok hva som skjer på Harestua. Som kjent har Lunner Almenning store planer for utvikling. Første boligblokk med 16 leiligheter er under ferdigstillelse, 15 av leilighetene er solgt. De første erfaringene er allerede gjort med hensyn til hvilket market man har og hva interessenter forventer seg. Spennende informasjon som blir vektlagt i kommende byggetrinn. Viktig er også den tilrettelegging som gjøres for næringsutvikling i området samt planer for regulering av nye arealer for utbygginjg av eneboliger/rekkehus. Planene for nytt sykehjem på Harestua ble også berørt.

Takk for spennende og oppdatert informasjon!

Informasjonsmøte for nye innbyggere i Lunner Kommune 4. april 2016

4. april arrangerte Hadeland Syd Rotaryklubb informasjonsmøte for nye innbyggere i Lunner Kommune. Kommunen stilte mannsterkt opp med Ordfører, Rådmann og bo- og næringsrådgiver. Vi fikk en svært god og profesjonell presentasjon av viktige temaer som tettstedutvikling spesielt med vekt på Harestua og Roa, helse og omsorgstilbud, hvordan den enkelte kan påvirke beslutningsprosesser, hva vektlegger kommunen for å fremme vekst som eksempler. Det ble god mulighet for dialog med kommunens representanter, takk for utmerket innsats!

Ordføreren forklarer symbolikken i ordførerkjedet, og rådmannen forteller om kommunens organisasjon (Under)

Presidentskifte 29. juni 2015

Presidentskiftet fant sted på møtet 29. juni 2015. Alf overtar som president etter Ola. Vi retter en stor takk til Ola for god innsats i året som har gått, og ønsker Alf lykke til.

Dugnad gangvei til Rudsetra 30. mai 2015

Stor takk til Alf og Arild for kjempeinnsats. Her blider fra våte omgivelser:

5. desember 2014

Nyhet i arkivet

Dette er et eksempel på en nyhet som ligger i arkivet. Det eneste du trenger å gjøre er å endre kategori fra nyheter til arkiv

Se http://support.rotary.no om du trenger hjelp!

Sosiale medier

Møteinformasjon